lørdag den 20. juli 2013

Oda 13 år - finally teenager

Fredag 19. Juli

Så fik vi fejret Oda med maner. Da Rigmor og Rune var på wifi jagt i forgårs, havde de opdaget både Primark og Subway på gågaden her i Bournemouth. Hvor vi sover for anden gang. Så efter morgenmaden blev Oda  - med bind for øjnene - ført hen til Primark. Begge pigerne var lykkelige. Jeg forstår dem ikke, tingene er helt vildt billige, men det se også tydeligt. Sidste år i London købte jeg kun en undertrøje som jeg aldrig har haft på og som nu er second hand et eller andet sted. I år flottede jeg mig og købte både en undertrøje, et hårspænde og et par solbriller. - 4,5 pund ca. 40 kr. Rigmor er lidt i finanskrise, så kun købte kun for 25 pund , men Oda gik amok og brugte 68 pund. Far har glemt at tage håndklæde med, så det købte han. Og det var ikke nogen sceaner ala sidste år i London, hvor vi var ved at blive smidt ud - det kan du vist læse om i bloggen fra sidste år. 

Subway er Odas favorit "restaurant"- så der fik hun sin frokost. Og inden parkeringen udløb, nåede vi lige at scanne dollar shop eller 99 pence som det hedder herovre. Tiger Butikken i Danmark go home! De har simpelthen så mange ting at vi må derhen igen idag. 

Så var det tid til high tree top climbing Go ape (i Moors Valley). Op i  høje træer af rebstiger, gå, kravle og svinge sig fra træ til træ i tarzan sving og svæve på lange svævebaner ned igen. Helt fantastisk. Selvfølgelig med masser af sikkerhedsliner og fornuftige sko. De andre var selvfølgelig cool fra starten, mens jeg havde lidt af en  startkrise.  Instruktøren havde spurgt om der var nogen der havde højdeskræk og jeg tænkte kun på Rune, men det var mig selv der fik problemer. - jeg lærte af Rigmor som fik mig igennem krisen: På med sikkerhedsudstyret, dobbeltcheck og så bare afsted uden at tænke for meget.  Så  gik det heldigvis hurtigt over og vi nød alle touren. Specielt de lange ture på svævebanerne ned var fantastiske. 



Her ses vejledningen til at udføre tarzansving :-)

Oda mente ikke at vi kunne spise hende af med fast food på hendes fødselsdag, så vi måtte ud og finde noget andet. Desværre lukker de fleste cafeer/restauranter  åbenbart til aften herovre så det var ikke helt nemt. Vi fandt dog en super hyggelig american style surfer cafe nede ved stranden. Desværre med  alt optaget og kø udenfor. Heldigvis var far igen kvik og foreslog take away fra stedet, så vi sad på molen med flot lavthængende sol og lækre "hjemmelavede " burgere. 

Vi venter på de laver vores mad færdig


Boschombe molen kåret til Britains Best Pier i 2010

Sidste punkt på Odas ønskeliste var fitness og pool her på hotellet. Desværre var hun for ung til svømmehallen så sent, så hun blev lidt skuffet. Så det blev til Rune og pigerne med hver deres tablet på sengen mens jeg tog karbad. - noget man tit drømmer om men  gud hvor er det keeeeedeligt, når man først er kommet derned.

Kys fra 
Moar

(Fotos og billedtekst sat ind af Rune)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar