torsdag den 25. juli 2013

Fremme i lejligheden i London

Onsdag d. 24. Juli

Hej Villads

Så vi ankommet til London en dag tidligere end planlagt. Da først vi lyttede til Runes rejseplan gik det op for os at vi ikke havde lang tid her, så vi piger tvang ændringen igennem.  Dagen igår var mest kørsel og planlægning. Først tog vi helt ud på spidsen af Portland til et marked- troede vi. Men det var noget værre made in china plast krams det hele så det var hurtigt overset. Pigerne er lidt utålmodige og trætte af natur, så det var lidt held og lidt uheld at det var havgus hele formiddagen. Der var ellers udsigt til nogle fine udsigter der ude på spidsen. Vi gik kun en lille tur på en meget stor sten strand. Alle  stenene var på størrelse med kastanjer og helt glatte. Meget specielt. Stranden hed Chesil Beach og Rigmor fandt en forstenet musling.

Så køre køre køre 200 km til London. Ind på hotellet og bestille take away pizza. Pigerne synes det var vild sjovt pizza drengen kom på knallert med maden i thermokasse bagpå. 190 kr for 2 pizza, 4 hvidløgsbrød. 6 hotwings og 1,5 liter sodavand. - og gratis levering. Det kan man vist ikke få i Danmark

Her til formiddag er planen at Rune skal vente på vores lejlighedsudlejer på hotellet, køre til lejligheden med vores baggage og derefter aflevere bilen. Vi piger har taget bussen ind til London så pigerne kan shoppe. Det var hyggeligt at se London fra toppen af en dobbetdækker.

Lige nu sidder jeg udenfor Primark - London. Alle folk har en eller 2 Primark poser i hånden, mange af dem dobbelte for de ikke skal gå i stykker. Indenfor er der sort af mennesker, der har kurven fyldt af varer. Køen til prøverummet er 8 meter lang og man skal gå om bag i den, når man har prøvet 8 ting. Kassekøen tager kun 5 min. Her udenfor sidder jeg sammen med de andre mænd der venter. Pigerne har sagt de vil være derinde i 3 timer - urgh, der er kun gået en halv. Har set flere der også køber en tom kuffert og fylder den op med Primarkposer. Sjovt at gætte på hvad sådan et sted omsætter for om dagen.

Nå - det tog alligeveller ikke så lang tid. Da vi mødtes efter en time, var de klar til at betale. Pigerne og jeg har nu scannet Oxford street og sidder med mad fra Marks & Spencer Food og venter på Rune. Han har taget en omvej gennem Hyde Park herhen.

Efter vi mødtes med Rune var der mere shopping på programmet. De 3 går helt amok, sko og tøj i store poser. Jeg har stadig kun købt 2 undertrøjer og et par vaskeklude.

Da det var ved at være spisetid gik vi efter en burgerbar der hedder Five Guys, men da vi kom derhen stod der 40 mennesker i kø udenfor, så det måtte vi opgive.  I stedet for blev det til endnu et besøg i M&S food, vores nye favorit mad sted. De har et kæmpe udvalg af små pakker med salater, kød, frugt, brød,  kage, drikkevare og alt mulig andet. Selv Oda er glad i en supermarkeds frokost her. Vi købte stort ind og drog afsted mod vores lejede lejlighed.

Først en tur med metro - the tube, og så gå ca. 15-20 min. Det sidste meget hårdt, dels havde vi meget at slæbe på, dels havde meget ømme og var trætte i fødderne. Da jeg fik skoene af opdagede jeg  2 store vabler under mine fødder. Ikke så underligt jeg havde ondt. Spændende hvordan det skal gå imorgen.

Lejligheden er ikke stor, er ikke veludstyret eller noget som helst andet. Men vi spiser i hold og har hver en seng at sove i, så det fint.

Her er et par billeder fra køkken alrummet: